Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

doa rabitah

doa rabitah

Tuesday, July 19, 2011

cerita l.i ku



salam,
firstly, aku nak cakap..'aku ngantuk giler skang ni beb'
skang kat opis@lab..mem'busy'kan diri wat report..huhu..tekun sehh..sampai tertido
sengguk2...hak3

ok2...aku nak mula cerita ni...

aku sekarang sedang menjalani praktikal di sebuah jabatan yang terpenting di negeri ku ini..jabatan apakah?...jabatan yang membekalkan keperluan air kepada semua pengguna di daerah ini.(since sekarang aku berada di daerah sendiri..rompin terchinta...uhukkss)

sume member2 dah update pasal diorang nye hal laa kan (l.i)...nampak gaya diorang nye hal lagi best jer...aku jer yang tak berapa best...its ok..i'll take it as positive as i can...di mane kite berada pun same jer...yang penting pengalaman kerja tu..seronok juga berada di sini..everything about water...terasa betapa penting nya air dalam hidup kita ni...benar kata mereka 'AIR ITU RAHMAT'

sepanjang l.i ku ini..aku banyak keluar daerah..al-contoh nye..kuantan--> bentong --> raub --> cameron highlands --> maran
sume nye pegi loji-loji diorang laa...macam2 design..ada yang lame..60-an nye loji...mmg sgt laa scary wo00oo...haha

jika anda berminat, cube lihat ada apa di bawah ini..hee




having troubleshooting with Pahang Water Task Group (PWTG)




overall view of loji air N.Z



khusyuk dengar taklimat




the most beautiful aerator i've ever seen at this moment
multiple platform cascade at loji air cameron highlands




flocculation tank at loji air cameron highlands





with practical mates
farhana (ukm) & cik kina (uitm)




ni mase kat loji air kuala medang, raub
those big things tu adalah dyna sand which is filter




sedimentation tank at loji air bukit ubi, kuantan



a part of loji air semambu, kuantan
the biggest loji air in pahang




peace 4ever !!!



even i still have another 3weeks to go to fininsh my 'kerjaan' tp tugas hakiki ku kini hanya menyiapkan report l.i..tapi skang mood umbang ambing jer...bile mau siap report ku ini...hanya me'report' di blog saja...hihi


2 comments:

Fatiehah said...

uit. ko g keje ke ko travel?

~ruby~...\(",)/ said...

travel je lbih..haha
dok opis xdop keje ngat pn
bek ikot diorg...huhu